تشريفات عروسي , تشريفات مجالس , باغ تالار عروسي
تشريفات عروسي , تشريفات مجالس , باغ تالار عروسي , تشريفات لوكس , تشريفات لاكچري ,اجاره باغ براي عروسي , تالار عروسي , باغ عروسي , خدمات مجالس

سه تار : سطح رويي كاسه سه تار نيز چوبي است، در سه تار امروزي چهار سيم است.سه تار فاقد جعبه گوشي است و گوشي هاي چهارگانه آن دو عدد در سطح جلويي انتهاي دسته(سرساز) و اجاره سالن كنسرت دوتاي ديگر در سطح جانبي چپ ( در هنگام نواختن در سطح بالايي) كار گذاشته شده اند.

خرك سه تار

كوچكتر از خرك تار بوده، و دسته آن نيز از دسته تار نازكتر است،

تعداد دستان هاي سه تار در زمان حاضر مانند تار ۲۸ است.

سه تار با ناخن انگشت اشاره  عكس كنسرت موسيقي ( و گاه توام با ناخن انگشت وسطاي)دست راست نواخته مي شود. به عبارت ديگر مضراب سه تار در واقع ناخن انگشتان نوازنده است و به همين دليل و به علل اكوستيكي ديگر، صداي اين ساز ضعيف بوده براي تكنوازي در جلوي جمعيت اجاره سالن موسيقي يا همنوازي در اركستر مناسب نيست.
چنين به نظر مي رسد كه سه تار در قديم، سازي محلي بوده و آن زمان سه سيم داشته است ( كلمه سه تار دلالت بر همين نكته مي كند) ولي بعدها شهري شده و سيمي بر آن افزوده اند.

به روايت از ابوالحسن صبا نقل مي كنند كه سيم چهارم سه تار را درويشي سه تارآموزش موسيقي نواز به نام مشتاق عليشاه به آن ساز افزوده است و نوازندگان قديمي اين سيم را به نام مشتاق مي شناسند.

تماشاگه راز سه تار به دليل نقص ساختاري كه در گذشته داشت و به دليل صداي كم آن، كمتر مورد توجه بود. ولي با سالها تجربه نوازندگي سه تار ساخت آن نيز تكامل يافته و نواي گرم،  صميمي و نافذ آن توجه بسياري از اهل ذوق را به خود جلب كرده است.
سه تار در بهترين آموزشگاه موسيقي در حال حاضر داراي ۴ سيم است. سيم اول سفيد است و حاد ناميده مي شود، موسوم به سيم دو و جنس آن از فولاد است.سيم دوم زرد و به نام سيم سل است،سيم سوم موسوم به سيم زير كه با سيم سفيد بسته مي شود. سيم چهارم زرد و زنگ يا مشتاق ناميده مي شود و جنس آن از فولاد است.
اين سيم آموزشگاه موسيقي يوسف آباد را ميرزا محمد تربتي خراساني ملقب به مشتاق علي اضافه كرده است و به همين دليل اين سيم را مشتاق مي نامند.سيم چهارم مانند سيم دوم زرد ولي اندكي ضخيم تر است.
معمولا براي آموزش سه تار ، سيم اول دو، سيم دوم سل و سيم سوم دو، كوك مي شود.

روي كاسه صوتي سه تار آموزشگاه تماشاگه راز از چوب پوشيده شده است و براي انعكاس صوت سوراخ هايي روي آن به وجود مي آورند.
يكي از سازندگان مشهور سه تار آقاي جواد چاي چي اصفهاني است، آموزش موسيقي از صفر تا صد به نظر اين هنرمند گرامي طول كاسه سه تار از ۲۶ تا۳۰ سانتي متر، عرض كاسه به تناسب بين ۱۲ تا ۱۶ سانتي متر مكعب، و طول دسته ۴۰ تا ۴۸ سانتي متر و قسمتي كه گوشي ها در آن تعبيه مي شوند ۱۲ سانتي متر و عرض دسته ۳ سانتي متر است.
آموزش تار و سه تار در تهران
،  سه تار پس از تحقيق و تفحس و كوشش آقاي احمد عبادي و افزايش فاصله سيم هاي روي صغحه كاسه صوتي به صداي دل انگيزي تبديل شده است كه با گذشته قابل قياس نيست.

گرچه ما هنوز اطلاعات درستي در مورد تاريخ دقيق ايجاد آموزشگاه موسيقي يوسف آباد و توسعه آن نداريم، اعتقاد بر اين است كه تاريخ آن به زمان ابو نصر فارابي باز مي گردد. نوازندگان قديمي مانند صفي الدين ارموحي، خواجه بها الدين و ابوالفرج اصفهاني، و بسياري از شاعران و نويسندگان گذشته آموزش موسيقي يوسف آباد ، شعر درباره جدايي پرده ها كه سازگار و با پرده تار است، نوشتند و نوشتند. اين ابزار، گرچه در اكثر نقاط ايران بازي مي شود، اما براساس يافته هاي تاريخي و باستان شناسي، مي تواند به عنوان يك تماشاگه راز  در مناطق شمال غربي ايران (آذربايجان) محسوب شود.
تار

تار

به عنوان مثال، بابا طاهر همداني، شاعر شيريد و عارف ايران كه در قرن پنجم هجري قمري زندگي مي كرد، آموزش آواز ايراني در يك شعر در مورد اين ابزار نوشت:

دلي چو را ديدم مرغ شكسته پاي، كشتي چو، نشسته در دريا
هر كس مي گويد طاهر، تار از صدا مي سوزاند، زيرا شكسته شده است

شكل ظاهري كاسه مانند زنگ قلب است اجاره سالن كنسرت و شايد اين به خاطر اين واقعيت است كه انسانها سازنده و آرام بخش هستند، زيرا طرال صداي ظريف و دلربا دارد كه بسياري از دانشمندان، عارفان، فيلسوفان، عبادت كنندگان و صوفيان پاك مي شوند. قلب آن را دوست دارم
صداي تاريك و كاملا شرقي است و به عنوان بالاترين و كامل ترين وسيله اي از رزونانس، صداي بلند و سنتي و ترانه هاي موسيقي ايراني محسوب مي شود.
پيچ و تاب از يك كاسه ساخته شده است كه پوست پاره شده است، سالن كنسرت موسيقي و كاسه نيز به دو بخش بزرگ و كوچك تقسيم شده است، بخش بزرگ كوچك و كوچك، به نام "دانه".
پيچ و تاب معمولا 45 تا 50 سانتيمتر است كه در طرف دو جلد استخوان قرار مي گيرد. در انتهاي پيچ و تاب، جعبه اي است كه به عنوان جعبه تلفن شناخته مي شود، در هر طرف تلفن سه طرفه در طرف جعبه قرار دارد و در اطراف سيم هاي اطراف آنها قرار دارد.
تعداد سيم هاي سيم شش است كه از انتهاي روده يا شكم آغاز مي شود و از طريق طناب عبور مي كند كه سيم را روي پوست قرار مي دهد.
اين شش سيم كشيده شده و از طريق جعبه گوشي بارگذاري شده و در اطراف آنها پيچيده شده است.
سيمي شش وارپ

    
دو (كم) كويل سفيد كه دو طرفه سرد مي شوند.
    
دو سيم زرد (كواكسيال)
    
يك سيم سفيد نازك به نام زير
    
و يك سيم زرد (بم)
    
دو نفر ديگر اغلب اكتاوي هستند.

فاصله سيمهاي كواكسيال آموزشگاه موسيقي اغلب اكتاو يا هفتم است، در مقايسه با سيمهاي زرد اغلب سيمهاي چهارم و سفيد نسبت به سيمها.
ترشي از برنج با طول حدود 3 سانتيمتر ساخته شده است. در نيمي از طول pickaxe، آن را با موم پوشانده شده به جا موسيقي نوازنده.
در گذشته بسياري از سازندگان تار در سراسر كشور وجود نداشتند و فقط چند نفر از آنها مانند استاد خجيك، حمباشسون، فرج الله، آقا قلي، يحيي، برادران صنعت و استاد حاجي و پسرش رمضان شاهرخ كساني كه به بقاي اين ابزار و تكامل آن كمك كرده اند و زندگي خود را بر روي آن قرار داده اند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: باغ تالار عروسي
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۲۹:۱۹ ] [ شب آرا نور ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

تشريفات عروسي , تشريفات مجالس , باغ تالار عروسي , تشريفات لوكس , تشريفات لاكچري ,اجاره باغ براي عروسي , تالار عروسي , باغ عروسي , خدمات مجالس
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی